Contact | Sitemap          

Home
   
 
Uit de
praktijk
Tegenwoordig volstaat het niet meer om alleen goede producten of diensten te leveren. Het gaat er vooral om welk gevoťl de klant, cliŽnt of bezoeker bij uw organisatie heeft. Als zij de manier waarop u hen ontvangt en met hen omgaat als prettig ervaren, heeft dat ook positieve gevolgen voor het beeld dat zij van uw diensten hebben.

Als alles klopt dan werkt het
Van het beantwoorden van de telefoon tot de handafdruk achteraf, van het hele interieur tot de parkeerplaats. Kees de Wild van Het Nieuwe Bedrijf zet de bril van uw gasten, uw contactpersonen op en zorgt zo voor verhelderende inzichten.

In het ziekenhuis
Ik loop door de centrale gang van een ziekenhuis. Aan weerszijden van de gang zie ik verschillende balies: chirurgie, gynaecoloog, keel-neus-oorarts... Achter deze balies zitten de secretaresses van de specialisten te werken. De hele dag door loopt een stroom bezoekers langs, met het gevolg dat de secretaresses er niet meer van Ďopkijkení. Ook niet als een patiŽnt wťl speciaal naar hun balie komt!
De situatie werkt niet prettig voor zowel patiŽnten als de secretaresses. De inrichting van de openbare (werk)ruimte is destijds ongemakkelijk gekozen. Gelukkig biedt de ruimte wťl volop mogelijkheden voor verbetering. Het Nieuwe Bedrijf helpt om bij de (her)inrichting de belangen en gevoelens van interne ťn externe betrokkenen mee te nemen.

Tijdens de boodschappen
Met regelmaat bezoek ook ik de supermarkt. Bij een van mijn bezoekjes liet ik per ongeluk een pot pindakaas vallen. Nog voordat ik de kans kreeg de scherven op te rapen stond er al een medewerker naast me. Hij veegde vlot de scherven bij elkaar en stelde me op mijn gemak met de woorden ĎOngelukjes kunnen gebeuren, ik haal wel even een nieuwe pot voor u.í Een perfecte actie, ik ga er dan ook nog steeds graag mijn boodschappen doen! Het Nieuwe bedrijf helpt winkels, maar ook andere bedrijven met het optimaliseren van de klantbeleving. Daarbij kijkt Kees de Wild ook naar hťt visitekaartje: de medewerkers. Het Nieuwe Bedrijf kan hen coachen en begeleiden om een nog betere gastheer of
-vrouw te worden.

Bij de leverancier
Mijn leverancier van cateringdiensten behandelt me altijd koninklijk als hij langskomt. Nu ben ik eens een keer bij hem zelf op bedrijfsbezoek. Ik ben iets aan de vroege kant en meld me bij de balie. Alvorens mij te woord te staan maakt de dame achter de balie eerst haar vakantieverhaal aan een collega af. Pas daarna ontvangt ze me en ze verwijst me naar de wachtruimte. De tafel staat vol met lege koffiekopjes van eerdere bezoekers. Zelf krijg ik geen koffie of thee aangeboden. Als ik nog even naar het toilet wil, blijkt die buiten gebruik. Als mijn contactpersoon me uiteindelijk komt halen, voel ik me inmiddels eigenlijk helemaal niet zo welkom.
Het Nieuwe Bedrijf helpt om de eerste indruk van een organisatie inzichtelijk te krijgen ťn vervolgens te optimaliseren. Zowel op het gebied van fysieke uitstraling als op de personele aspecten.

 
Belevingsmagazine

Kees de Wild schreef een artikel over klantbeleving.
Lees meer


Het nieuwe cateren
Een artikel van Kees de Wild over de flexibiliteit in het bedrijfsrestaurant.
Lees het artikel 


Referenties


WSD Boxtel
Van Leeuwen Autoherstel
Huybregts Beheer
Witlox & Van Den Boomen
Van den Udenhout autobedrijf
Inge & Claudia Interieurontwerp
Rabobank Weerterland en      Cranendonck
Rabobank Het Groene Woud Zuid
Gemeentehuis Boxtel
ADC / Deremaux
Appel@Work 's-Hertogenbosch
Paresto (cateringbedrijf Defensie)
Landal Greenpark De Hilver
Rabobanken De Kempen
Pels Reijken
Zorgbalans


Samenwerking


Het Nieuwe Bedrijf werkt samen met diverse partners.
Topcorp, Vught
De Zakencoach, Eindhoven
Copal Bouwadvies, Boxtel
Copal en Consorten, Boxtel
Gastvrijheidenmeer, Tiel
Inge + Claudia Interieurontwerp, Boxtel
Vennix Advies, Den Bosch